Informații articol
ROI, concept esențial în afaceri și marketing digital. Utilizat în mod obișnuit pentru a calcula rentabilitatea obținută dintr-o investiție.
ROI, concept esențial în afaceri și marketing digital
ROI reprezintă rentabilitatea investițiilor. Acest termen este considerat un concept esențial în afaceri și marketing.
ROI este utilizat în mod obișnuit pentru a calcula rentabilitatea obținută dintr-o investiție.
Ca atare, este considerat și un indicator de performanță.
Figura este exprimată în numere, fie ca raport, fie ca procent și este de obicei o valoare de timp.
Mai exact, poate fi relativă la o perioadă specifică de timp.
ROI poate fi aplicată la o varietate de investiții.
De la echipamente la imobiliare și inclusiv investiții în programe de formare, extindere pe noi piețe etc.
Formule pentru calcularea rentabilității
Există mai multe formule disponibile pentru a determina rentabilitatea afacerilor.
Calculul presupune împărțirea profiturilor nete obținute la investiția financiară din perioada respectivă.
De exemplu, un proprietar de afaceri ar putea fi interesat să cumpere o proprietate.
Respectivul imobil are nevoie de renovare pentru a o revinde ulterior la o valoare mai mare de piață.
Costul de achiziție și renovare a proprietății este de 500.000$.
De asemenea, prețul de vânzare este de 675.000$.
Pe baza formulei, calculul ROI ar fi următorul:
Returnare netă=675.000$-500.000$=175.000$
175.000$÷500.000$=0.35
0,35×100=35
În acest caz, rentabilitatea va fi de 35%. Dacă cifra ar fi negativă, o asemenea situație ar indica pierderi.
Care sunt avantajele calculării ROI?
Utilizarea acestei formule pentru a calcula ROI oferă proprietarilor de afaceri mai multe avantaje.
În primul rând, formula este ușor de aplicat, iar rezultatele sunt ușor de înțeles.
Un alt beneficiu este că poate ajuta la luarea deciziilor. Ajută la determinarea viabilității investițiilor financiare.
În mod alternativ, poate sprijini luarea deciziilor, ajutând la alegerea între diferite niveluri de investiții.
Calculând rentabilitatea unui nou proiect, proprietarii pot decide dacă are sens financiar să meargă înainte sau nu.
În cele din urmă, o valoare sănătoasă înseamnă supraviețuirea afacerilor. Valorile bune indică venituri bune.
Articole recomandate:
Această valoare este un instrument util atunci când vine vorba de monitorizarea cheltuielilor și a bugetelor.
Ca atare, poate ajuta proprietarii de afaceri să-și eficientizeze operațiunile și să reducă la minimum pierderile.
În cele din urmă, rentabilitatea calculelor investițiilor poate fi utilizată în evaluarea comparativă.
O afacere poate cerceta sau estima ROI-ul concurentului și poate compara performanțele ambelor companii.
Limitări
Ambiguitatea este una dintre limitările majore în utilizarea acestei formule.
Nu există un număr universal care să determine ceea ce este „ROI bun”.
Conceptul este relativ la obiectivele predefinite, tipul de investiție și scopul final.
Cifrele de rentabilitate ale investițiilor nu sunt un număr de sine stătător.
Sunt întotdeauna relative la o valoare limită, o cifră predefinită care indică punctul în care o investiție merită.
De exemplu, 8% ar putea fi considerat ROI „bun” pentru un prim investitor pe piața bursieră.
Situația se schimbă atunci când se măsoară rentabilitatea unei campanii globale de bannere publicitare.
Factorul de timp este o altă limitare. În investițiile pe mai mulți ani, ROI trebuie să țină cont de diverse fluctuații.
De asemenea, este important să evitați să vedeți valorile ROI ca o predicție.
Acest calcul este utilizat pentru a evalua beneficiile financiare ale unei decizii de afaceri.
Cu toate acestea, nu ține cont de probabilitatea profiturilor și a costurilor care se potrivesc cu calculele inițiale.
ROI în marketing: ROMI și ROAS
În marketing online, ROI este exprimat fie în ROMI, fie în ROAS.
ROMI este o sub-metrică utilizată pentru a defini randamentul unei investiții de marketing.
Pe de altă parte, ROAS reprezintă un randament al cheltuielilor publicitare.
Aceste două concepte pot ajuta la planificarea unei strategii de marketing bazate pe rezultate.
De exemplu, o companie poate dori să determine eficacitatea unei campanii de marketing cu un influencer.
Campania a generat 7.500 de dolari, în timp ce taxa a fost de 1.500 de dolari.
Pentru a afla ROMI-ul, calculul va fi după cum urmează:
(7.500$-1.500$)÷1.500$=4×100=400%
Este posibil ca afacerile ce vând produse să fie nevoite să utilizeze ROMI care ține seama de costul mărfurilor.
Folosind exemplul de mai sus, presupunem că o campanie a avut scopul de a vinde produse.
Costul la care s-a ridicat operațiunea a fost de 750$, ROMI va fi calculat după cum urmează:
(7.500$-750$-1.500$)÷1.500$= 3.5×100=350%
Mai departe, o companie a derulat o campanie în Google Ads.
Strategia de marketing a costat 3.500$ și a generat 7.500$.
Rentabilitatea generată de aceste reclame se poate descoperi prin următorul calcul:
ROAS=7.500$÷3.500$=2.1×100=210%
Cifra rezultată înseamnă că pentru fiecare 1$ investit în publicitate compania a câștigat 2,1$.
Ca în cazul ROI, definirea unei valori „bune” pentru ROMI sau ROAS este relativă.
Aceasta va ține cont și va fi influențată de obiectivele definite înainte de campanie sau de investiție.
Articole similare